kesoplättar (LCHF)

 Godmorgon!
Dagen började sisådär. 
Idag skulle jag få sova ut på morgonen, det var planen iaf tills dess att min kära dotter bestämde sig för att komma ner och väcka mig. Det enda hon ville säga var att hon varit duktigt med att äta upp frukosten först som pappa fixat.  Gaaaaaah tänkte jag.....var det därför du väckte mig :/
 
Men men det var bara att hoppa upp ur sängen och sträcka på sig för jag lär inte kunna somna om iaf.
 
Jag hade redan planerat vad jag skulle äta till frukost idag. Tänkte att jag skulle testa att tillaga keso plättar för första gången. Först var jag lite skeptisk över hur konsistensen skulle smaka, jaaa ni vet hur keso smakar och att tänderna fastnar när man biter ihop hehehe. Så jag tänkte att det var så det skulle smaka fast på en varmare variant :).
Som tur var så gjorde dom inte det, dom blev så himla goda att jag faktiskt kan tänka mig att äta dessa hela tiden. Idag åt jag dom med vispad grädde toppade med hallon och blåbär. Jag blandade ner lite vaniljpulver och kanel i smeten för att få den lite lyxigare med tanke på att jag skulle äta den med grädde och bär.
 
Nästa gång tänker jag testa med att lägga över någon räkröra eller ost & skink röra. Låt bara fantasin flöda ;)
 
Här kommer receptet:
 
1 portion – (2-4 plättar)
 
•1 ägg
•100 gram keso (1 dl keso)
•0,75  msk fiberhusk
•En nypa salt.
 
Mixa allt med stavmixer till en jämn smet och klicka ut  4 stycken i en panna med kokosfett (utan smak). Stek på ganska svag värme en relativt lång stund tills botten är fint gyllengul och plättarna stabila nog att vända.
 
 
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen