Fläskfile gryta med sjögräsnudlar (LCHF)

Idag var en bra dag, ryggen börjar sakta med säkert att återhämta sig och jag har börjat komma igång med min träning igen.
Det är helt sjukt hur demprimerad man blir när man inte tränar nu när man har viljan att förändras.
Jag är sjukt stolt över det stöd jag får dagligen av familj och vänner.
Speciellt min underbara man som hjälper till med barnen och matlagningen här hemma så jag får den tid jag behöver för träningen.
Inte nog med det så hjälper han till med att laga Lchf kost så jag får i mig den näring jag behöver :)
 
Jag är även sjukt stolt över att jag kunnat inspirera så många att börja äta Lchf kost. Så som jag själv blivit inspirerad vill jag även inspirera.
 
Så här kommer ännu ett matlagnings tips!
 
Detta fick bli min middag idag ;)
 
Ingredienser:
 
- 600 g fläskytterfile
- 2 dl kokosmjölk
- 3 dl grädde (vispgrädde ej matliagningsgrädde)
- 2 dl mjök
- 1 röd lök
- 1 gul lök
- 1 röd lök
- 2 st vitlökas klyftor
- Kryddor som jag använde( salt, peppar, chilipulver, timjan, curry, och grillkrydda)
- Rapsolja att steka i
- Sjögräsnudlar ( Läs användning på förpackning )
 
Gör så här:
 
1. Börja med att hacka löken,paprikan och vitlöken.
2. Stek tillsamman med lite olja tills det mjuknar upp. Häll ner i en kastrull.
3. Hacka fläsket i små bitar. Stek med lite rapsolja och krydda med salt, peppar, chilipulver, timjan, curry, och grillkrydda så det får lite färg. Häll ner det i grytan.
4. Släng ner kokosmjölken, grädden och mjölken i grytan och låt puttra på medelvärme i ca 20-30 min.
5. När grytan puttrat färdigt slänger du i sjögrösnudlarna och rör om i ytterligare 5 min så nudlarna får dra till sig vätskan.
6. Servera med en god sallad om så önskas.
 
 


Åhh vad är det där röda för något. Ser riktigt gott ut. (:

Mvh

2014-03-01 // 00:07:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen