Frukostmuffins (LCHF)

Hej.
 
Vill dela med med av ett grymt bra recept av mina egna frukostmuffinsar som jag testade idag. Viste inte att dom skulle smaka så bra som dom gjorde. Så jag ber er som har svårt att veta vad ni ska äta till frukost på morgonen att testa mina frukostmuffinsar :).
 
Ni kommer verkligen inte att ångra er.
 
 
Men så här ser dom ut.
 
 
 Här kommer receptet
 
● 5 ägg
● 1 dl grädde 
● 1 dl riven ost 
● 1 dl strimlad valfri skinka/salami
● 1 msk gräslök 
● salt, peppar & curry (ca 1/2 tsk av varje )
 
Börjat med att vispa ihop grädde och ägg, vispa lite lätt.
Tillsätt sedan den strimlade skinkan/salamin,  gräslök,  ost och kryddorna.
Häll upp smeten i 5 stora muffins formar eller 10 små.
Du måste ha en muffins plåt för att kunna grädda i muffins formar,  annars lär smeten rinna ut.
 
Grädda i mitten av ugnen i 175 grader i ca 25 min.
Tills dom fått en fin färg ;).
 
Hoppas det smakar.
 
 
 
Puss & kram 


Hej fina vän! Du är så inspirerande och gör så smarriga saker ser det ut som. Funderar på att hoppa på samma tåg som du är på. Skulle du kunna tänka dig och skriva ett inlägg om hur du lägger upp en dag med måltider? Hur kom du igång med Lchf någon bra nybörjar bok kanske? Jag hejar på dig och tycker att du är grym! Puss

2014-03-26 // 21:39:34

Hej gullet ♡

Vad kul, jag blir så glad när jag vet att jag kan nå ut till fler vänner och även främmande där ute :D

Du kommer inte ångra dig. Kan börja med att rekommendera att du bestämmer dig för vilken typ av lchf kost du är ute efter . Det finns olika lchf koster så som strikt, liberal m.m . Den strikta kosten är mycket svårare att följa tycker jag. Jag kör nämligen en liberal kost där jag ibland får unna mig något av det förbjudna hehehe :D.

Men jag kan lägga upp ett inlägg om hur min vecka kan se ut och vad jag äter om Dagarna ;).

Kram

2014-03-26 // 21:51:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen