halloj

 
 
Det var ett tag sen, hoppas allt e bra med er.
 
Tänkte uppdatera er med ett nytt recept som jag ska testa idag, nämligen Mugcakes.
 
Dom går att göra i massa smakar men jag testar den i choklad idag.
Den ska funka suveränt till frukost eller som mellis och är jätte lätt att göra.
 
Receptet hittade jag hos bakasockerfritt.
 
 
Ingredienser
 
½ banan
1 ägg
2 msk mandelmjöl
1 msk hasselnötsmjöl
1 msk riven kokos
1 msk kokosmjöl
ca 1 -1 ½ msk sötströ eller annan sötning
1-2 tsk kakao
½ krm vaniljpulver
½ tsk bakpulver
 
Blanda de torra ingredienserna med varandra.
 
Mosa banan och bland noga ner detta samt ägg
bland de torra ingredienserna.
 
Smörj en kopp med kokosolja (eller annan olja) och häll ner smeten i denna.
 
Ställ muggen i micron och värm på full effekt i 2 minuter. Servera med vaniljgrädde (eller liknande)!
  
 
 
Vist är det super lätt ?? 
Testa nu och berätta hur det smakar för det ska jag göra strax ;)
 
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen