knäckebröd (LCHF)

Vart så sugen på knäckebröd igår så det blev att spana runt på nätet efter ett smarrigt recept, fann då detta recept som jag nu testat och verkligen rekommenderar er att pröva.
 
Recept:
1 dl linfrön 
1 dl solros kärnor
1 dl sesamfrön
1/2 tsk salt 
 
(Man kan ha i fler frön om man så vill men detta va vad jag hade i mitt skafferi men det blev super gått det med)
 
Blanda ihop lite snabbt. Tillsätt kallt vatten så det bara täcker fröna. (Dränk inte som med vatten (:  )
 
In i kylskåpet några timmar så fröna suger till sig allt vatten. Det kan hända att man får lägga till lite vatten om man känner att det blir för tort.
 
Ta fram skålen och sprid ut fröna på en bakplåts klädd form och tryck ut så tunt som möjligt. Lämna inga hål.
 
Grädda i 120 grader i 1h. 
Ta ut, skär upp i rutor och så in i ugnen igen i ca 30 min. 
 
Tips!
Förbered gärna på kvällen och låt stå i kylskåpet under natten . 
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen