chocolate cupcake m. Hallonfrosting (LCHF)

OMG jag tror att jag precis hittat mitt favorit cupcake recept =D
Världens lättast recept, tar nästan ingen tid att göra och är ett super bra alternativ att baka när man väntar gäster eller varför inte frysa ner och ta fram när söt suget sviker en som mest.
Dessutom lär du inte ha någon ångest efter att ha ätit denna cupcake en lördags kväll när hela familjen är sammlad och äter massa onyttigt gott =).

Här kommer receptet ;)

ca 20 st mini cupcakes/12 st normalt stora
 
- 100 g smör
- 100 g 70% kvalitets chocklad
- 1/2 dl stevia strö
- 1/2 tsk Vaniljpulver
- 2 ägg
- 1,5-2 dl mandelmjöl
- 1 tsk bakpulver
 
Hallonfrosting:
 
- 50 g cream cheese
- 2 msk stevia strö
- 1 krm vaniljpulver
- 1 dl hallon ( om frysta, tina upp innan användning)
- 1,5 dl vispgrädde
 
 
Gör så här: (Sätt på ugnen redan nu)
 
1. Smält smör och chocklad i en kastrull och låt svalna på sidan.
2. Vispa ägg, stevia och vaniljpilver fluffigt ( ca 10 min )
3. Tillsätt mandelmjöl och bakpulver och fortsätt vispa till en jämn smet ( ca 1-2 min )
4. Häll i choklad smeten och vispa ( ca 1-2 min )
5. ställ formar i en muffinsplåt och häll upp 3/4 av smeten i varje form.
6. Grädda i ca 6 min i 175 g.
7. Ställ dom i kylen och låt dom stelna och bli kalla.
 
Hallonfrosting:
 
1. Vispa cream cheese, stevia, vaniljpulver och hallon till en jämn smet.
2. Tillsätt grädden (ovispad) och vispa fluffigt tills frostingen blir lagom krämig. Den ska gå att spritsa.
3. Spritsa cupcakesen när dom blivit kalla.
 
 
Super goda och saftiga cupcakes.
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen