Broccoli gratäng m.kassler (LCHF)

Hej!
Jag har länge varit sugen på broccoli gratäng så igår bestämde jag mig för att tillaga den.
Snacka om att den blev god, ser framemot dagens lunch då jag lagt undan en liten låda till mig =D.
 
Men här kommer receptet ;)
 
Ingredienser
3 st stora färka broccolin eller 500 g fryst broccoli
12 st kassler skrivor ( Går att utesluta) eller kyckling.
3  ägg
3 dl riven ost
4 dl grädde
Salt och peppar
 
Gör så här
Koka broccolin i 3-4 minuter. Låt därefter broccolin rinna av och lägg dem i en form med höga kanter. Skiva kasslern i tunna skivor och rulla in dom bland broccolin. Blanda samman övriga ingredienser i en bunke och häll blandningen över broccolin. Ställ in din broccoligratäng  i ugnen på 225° tills osten fått en fin färg (10-15 minuter).
 
 
 
OBS!!! Det går alldeles utmärt att severa md ris eller potatis till överiga familjemedlema som inte käkar Lchf kost =D.
 
 




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen