Hallongrottor (LCHF)

Idag vart det mycket bak i köket...
Bakade bröd på morgonen och på em bakade jag kärleksmums till mannen som han ska ta med till jobbet och så avslutade jag med att baka Hallongrottor som jag fryst ner  :)
 
Så det har varit en fullspäckad dag med tanke på sjukdommarna här hemma.
 
Barnen ligger bredvid mig i sängen, vågar inte lämna dom ensamma i sitt rum när dom är sjuka, är så rädd att något ska hända dom och att jag tex inte skulle höra dom. Därför får dom sova i vår säng när dom är sjuka.
 
Men här kommer receptet på hallongrottorna ;)
 
Ingridienser:
16 stycken
 
2 dl mandelmjöl
0.5 dl kokosmjöl
0.5 dl Stevia strö
1 tsk vaniljpulver
1 tsk bakpulver
75 gram smör
frysta hallon ca 15 st (tina upp och blanda med lite stevia för att att få en sylt)
 
Sätt ugnen på 200 grader. Blanda alla torra ingredienser och tillsätt sedan smöret i små fyrkanter. Arbeta ihop degen. Använd gärna matberedare. Tryck ut degen i små formar och placera  hallonblandningen i varje form. Grädda i 10 minuter, ta ut plåten och låt hallongrottorna svalna i sina formar.
 
 
 
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen